tirsdag 29. januar 2008

Animasjonskurs på Hamar

Dette var kjempegøy! All ære til vår eminente kursholder! Ikke et kjedelig øyeblikk! Her kunne vi også ha lagt på stemmer til de ulike figurene. Dette går greit i lydredigeringsprogrammet Audacity, som er svært enkelt å bruke. Da jeg forsøkte å legge videoen ut på YourTube ble lyden borte, grunnet at vi hadde brukt musikk som ikke var godkjent. Nåværende musikk er lastet ned fra www.uhort.no, og bearbeidet i Audacity, ved at jeg brukte et lite stykke, som i tillegg er spilt baklengs. Lyden ble litt merkelig da, men skal man eksperimentere, kan man like godt gjøre det til gangs.


Her på skolen har vi videokamera med DV-utgang og DV-kabel, sikkert flere utganger, men bare den ene kabelen. Og heldigvis, en bærbar PC med Windows XP og DV-utgang. Så nå prøver jeg bare å motivere lærere til å prøve seg på dette. Det er den verste prosessen. Og handler selvsagt om tid, at lærerne har tid til å bli kurset, samt at man får et prosjekt lagt inn i elevenes planer.

Har funnet ut at jeg kanskje må gå veien om elevene, kanskje kurse direkte i klassene, både elever og lærere samtidig? Vil gjerne ha litt råd av dere andre, som tross alt er så heldige at dere kan jobbe i egne klasser og bestemme selv. Dette var et lite hjertesukk!

2 kommentarer:

Pernille sa...

Å kurse elever og lærere samtidig fungerte veldig fint da jeg hadde en leksjon i Photo Story! Tidsbesparende og praktisk på den måten at når flere lærer samtidig er det alltids noen å spørre hvis de skulle stå fast!

Målfrid sa...

hei - oppdaget plutselig bloggen din her!
Ja - å prøve ut på elever er beste måten å lære på!
Lån noen elever - det er slik min lille animasjonsgruppe har oppstått.
Vel verdt litt ekstraarbeid - mye mer lærerikt enn å sitte og prøve sjøl:)